Lucile Richardot mezzosopraan
+
Jean-Luc Ho klavecimbel
+
Of ze nu heksen of tovenaressen worden genoemd, of ze nu mooi of lelijk zijn, jong of oud, wreed en onverbiddelijk of lief, ze zijn steeds inspiratie blijven leveren voor de mooiste verzen en liederen, als ze maar dubbelzinnig en mysterieus bleven
Ze waren de ware muzen van barokcomponisten en vele opera's zijn gebaseerd op legendes over hen. Daarbij ontstonden expressieve muzikale kleuren, in een roes van extatische gevoelens. De mezzosopraan Lucile Richardot, met haar beklemmende en rijke timbre, wordt begeleid door de getalenteerde Jean-Luc Ho, een vaandeldrager van de nieuwe generatie Franse klavecinisten.
Conservatorium +
Barokke tovenaressen
Barokke tovenaressen
Marc-Antoine Charpentier (1643/44-1704)
"Quel prix de mon amour", aria van Medea (uit Médée (1693), 3de bedrijf, 3de tafereel )
Jean-Baptiste Lully (1632-1687)
"Enfin, il en est ma puissance", monoloog van Armide (uit Armide, 2de bedrijf, 5de tafereel)
Jean-Henry d'Anglebert (1628-1691)
Passacaille d'Armide (arr. na Lully, Armide, 5de bedrijf, 2de taferel)
François Colin de Blamont (1690-1760)
Circé (Cantates françaises à voix seule avec simphonie et sans simphonie. Livre premier, 1723)
Récitatif "Sur un Rocher desert"
Air "Cruel auteur des troubles de mon ame "
Récitatif "C'est ainsi qu'en regrets"
Air " Sa voix redoutable"
Récitatif "Dans le sein de la mort"
Air "Ce n'est point par effort"
Air "Dans les champs"