Aude Lestienne traverso
Janina Scheuren traverso
Maria Rafaele hobo
Shiho Ono viool
Rafael Núñez Velásquez viool
Jean-Baptiste Valfré cello
Mathias Ferré viola da gamba
Kazuya Gunji klavecimbel
Hoewel hij tegenwoordig nauwelijks nog bekend is, was Jean-Joseph Mouret ten tijde van het Régence (1715-1723) een van de meest geliefde componisten. Hij was een sleutelfiguur in de overgangsperiode tussen Lully en Rameau. Beter dan Campra, die uiteindelijk de traditie van Lully bleef volgen, baande hij de weg voor de meesterwerken van Rameau en Gluck, en voor de toekomstige successen van de opéra-comique en de symfonie. Het ensemble La Française laat ons kennismaken met enkele van zijn onuitgegeven motetten en met fragmenten van zijn instrumentale muziek.
Conservatorium +
Jean-Joseph Mouret (1682-1738)
Motet ‘Laudate Nomen Domini'
Léger
Lent et doux
Prélude, fort
Récitatif
Léger
Airs à danser (Concert de chambre à deux et trois parties, Premier livre, 1734)
1. Entrée
2. Air en chaconne
3. Air de paysan
4. Menuet
Motet ‘Usquequo Domine'
Lentement
Rondement
Mineur, gracieusement
Légèrement
Airs à danser (Concert de chambre à deux et trois parties, Premier livre, 1734)
5. Carillon
6. Rondeau
8. Gigue
9. Cotillon
Motet ‘Cantate Domino'
Fort
Mineur
Majeur, point vite
Récitatif, lentement
Fort et léger