La Guilde des Mercenaires
+
Violaine Le Chenadec sopraan
Adrien Mabire cornetto
Jérémie Papasergio dulciaan
Manon Papasergio viola da gamba en harp
Yoann Moulin orgel
Onder leiding van cornettospeler Adrien Mabire neemt La Guilde des Mercenaires ons mee op een reis van Rome naar Venetië in de vroege 16de eeuw. Het is een cruciale periode waarin instrumentale muziek zich bevrijdde van haar rol als begeleiding van polyfonie en de stem expressief opbloeide boven de basso continuo.
Onze-Lieve-Vrouw ter Zege op de Zavel +
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Venite, venite, sitientes ad acquas (Tutte le opere, 1624)
Alessandro Grandi (1586-1630)
O quam tu pulchra es
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Sancta Maria
Giovanni Picchi (ca 1571-1643)
Canzon seconda (Canzoni da sonar con ogni sorte d'istromenti, 1625)
Tarquinio Merula (1595-1665)
Hor ch'é tempo (Canzonetta Spirituale sopra alla nanna, 1638)
Francesco Rognoni (?-1626)
Quanti mercenarii (contrafactum van G. P. Palestrina)
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Ed è pur dunque vero
Giovanni Paolo Cima (ca.1570-ca.1630)
Capriccio
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Ohimè, dov'è il mio ben, dov'è il mio core? (Romanesca a 2) (Concerto. Settimo libro de madrigali, Venetia, 1919)
Claudio Monteverdi (1567-1643)
Quel sguardo segnosetto (Scherzi Musicali, 1632)