Sarah Laulan, winnares van de 3de prijs van de Internationale Koningin Elisabethwedstrijd en van de Paul Streit-prijs in Genève, volgde eerst een opleiding dramatische kunst. Zij vervolmaakte zich bij Marianne Pousseur in het hedendaagse repertoire en trok vervolgens naar de Muziekkapel Koningin Elisabeth (waar zij deelnam aan masterclasses met José Van Dam, Waltraud Meier, Ewa Podles, Bernarda Fink, Larissa Gerguieva...). Sarah wordt nog steeds begeleid door Jocelyne Dienst, Janina Baechle en Brigitte Fassbaender.
In regies van John Turturro, Michel Fau, Olivier Py, Jorge Lavelli, Laurent Fréchuret, Ted Huffman, Georges Lavaudant, Alain Garichot, Yann Dacosta, Jacques Nichet... trad zij op in verschillende operahuizen, waaronder het Théâtre du Capitole de Toulouse, de Opéra d'Avignon, de Opéra Royal de Wallonie, de Opéra de Massy en de Opéra du Rhin, met rolvertolkingen als Maddalena, Olga, Dryade, La Maestra delle Novizie, Suor Zelatrice, Suor Pazienza, Mrs Quickly, Nancy, Cleone, Hermia, La Mère, La Marchande de Journaux, l'Opinion publique, Totoche, Mme Grivot, la Périchole...
Op het gebied van de hedendaagse muziek heeft zij samengewerkt met het experimentele gezelschap Nico and the Navigators, en originele creaties uitgevoerd van Martin Matalon, Matteo Franceschini, Michaël Levinas, Marc Bleuse en Fujikura, met name in de Philharmonie de Paris en Berlijn.
Ze heeft gezongen onder dirigenten als Daniel Oren, Kirill Petrenko, Patrick Fournillier, Stéphane Denève, Dmitri Jurowski, Giampaolo Bisanti, Paolo Arrivabeni, Evan Rogister, David Reiland, Ludovic Morlot, Eivind Aadland...
Van het Capitole tot het Concertgebouw Brugge brengt Sarah ook kamermuziek en liedrecitals. Na haar eerste opname Les Blasphèmes, met Maciej Pikulski en het Quatuor Hermès (label Fuga Libera), nam zij Brahms' Zwei Gesänge op met Lise Berthaud en Eric Lesage (label B records), Le Diable à Paris met Les Frivolités Parisiennes, en zal zij binnenkort de cd SANGS uitbrengen, met Elodie Vignon op het label Cyprès.