De in Japan geboren en in België woonachtige Chinees-Amerikaanse celliste Riana Anthony treedt op over de hele wereld. Tijdens het afgelopen seizoen bracht ze met succes de Europese première van John Williams' Highwood's Ghost met het Brussels Philharmonic en Stéphane Denève op het Music Chapel Festival in Flagey. Ze trad ook op tijdens het Peninsula Music Festival (Wisconsin, VS) in Dmitri Kabalevsky's Cello Concerto No. 2, met het Peninsula Music Festival Symphony Orchestra o.l.v. Victor Yampolsky. Recente optredens zijn o.m. een concert voor de Koninklijke Familie van België en een multimediaal optreden op het Crescendo Festival in Berlijn.In voorgaande seizoenen maakte ze haar debuut in het Kennedy Center (2016), ondernam ze recitaltournees in China en Denemarken en nam ze als soliste deel aan concertseries zoals "The City, The Romanticism" met het Shanghai City Symphony Orchestra, het Music Chapel Festival in Flagey (met het MuCH Ensemble), de Musicians Club of Women in Chicago, en verscheidene seizoenen lang de Future Master Concert Series in het Oriental Arts Center in Shanghai.Riana kreeg een beurs van de Belgian American Educational Foundation en won verschillende wedstrijden zoals o.m. de Samuel and Elinor Thaviu Competition, de Jérôme and Elaine Nerenberg Foundation Competition en de VIVA HALL Cello Competition.Als kamermusicus trad Riana op in prestigieuze zalen zoals de Victoria Hall in Genève, de Fondation Louis Vuitton en het Auditorium du Louvre in Parijs. Recente festivaloptredens zijn onder meer het Keuka Lake Music Festival, de Villecroze Music Academy, Domaine Forget, de Seiji Ozawa International Academy, het MuCH Waterloo Festival, het Midis-Minimes Festival, het Tibor Varga Festival in het Zwitserse Sion, het Rome Chamber Music Festival en het Amelia Island Chamber Music Festival.Riana begon op negenjarige leeftijd cello te spelen onder leiding van haar moeder Lifen Anthony en celliste Sumiko Kurata. Ze behaalde haar diploma's aan het Robert McDuffie Center for Strings en aan de Bienen School of Music (Northwestern University, Chicago) en studeerde bij Hans Jorgen Jensen en Julie Albers. Sinds 2019 is ze associated artist-in-residence aan de Muziekkapel Koningin Elisabeth, onder leiding van Gary Hoffman en Jeroen Reuling. Riana hecht veel belang aan de gemeenschapsleven van het land waar ze woont: in België neemt ze deel aan de projecten van de Muziekkapel Koningin Elisabeth voor ziekenhuispatiënten, vluchtelingen en gevangenen.